“ایران با سرانه مصرف ۸۵ کیلو شیرنسبت به میانگین جهانی ۱۲۰کیلوگرم در وضعیت خوبی قرارندارد. بنابراین لازم است برای جلوگیری از بیماری های ناشی از کمبود کلسیم هم که شده با همکاری همه نهادها این رقم بیشتر شود”.

به گزارش سایت آن بورس؛ سعید صالحی مدیرعامل شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان که به همراه فرابورس میزبان خبرنگاران دربرنامه یک دیدار- یک عرضه بود محور معارفه شرکت درآستانه عرضه سهام “زگلدشت” را ابتدا برارائه آمارهای جهانی مصرف و مشکلات ناشی از کمبود کلسیم درکشور قرارداد تا ضرورت گشترش تولید وفعالیت این شرکت و شرکت های از این دست بیشتر نمود یابد.

 

گذشته و آینده “زگلدشت” 

درادامه که فرمان معارفه به سمت آمار،ارقام و عملکرد گذشته و آینده شرکت چرخید ظرفیت تولید35 هزار تن شیر درسال توسط این شرکت، دارا بودن اولین تصفیه‌خانه مدرن در کشورو رایزنی برای صادرات شیر به کشور روسیه به‌عنوان مهمترین عناوین عملکردی این شرکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.مدیرعامل شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در خصوص وضعیت و عملکرد این شرکت اظهار کرد: گلدشت نمونه اصفهان در سال 79 به ثبت رسید و فعالیت خود را با تولید روزانه 2 تن شیر آغاز کرد، اما در حال حاضر با حدود 500 راس دام و120 پرسنل، ظرفیت تولید سالانه شیر خام خود را به 35 هزار تن و تولید 900 راس تلیسه آبستن رسانده است.

اصلی ترین تولیدات

صالحی در پاسخ به سوال سایت آن بورس درخصوص محصولات عمده این شرکت که قرار است 10 درصد  سهام خود  را به زودی عرضه کند بیان کرد: در حال حاضر محصولات عمده شرکت شامل شیر ،گاو زنده و ذبحی، تلیسه، گوساله نر و کود مرغوب است . البته با توجه به قابلیت های بازارلبنیات و درخواست کشورهای همسایه از جمله روسیه درنظر داریم سبد محصولات تولید را متنوع تر کنیم.

چشم انداز

مدیرعامل شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در توضیح چشم انداز شرکت نیز گفت : افزایش حجم تولید روزانه شیر از 100 به 200 تن ، نهایی کردن برند”نصف جهان” برای محصولات و عرضه 10درصدسهام در سال آینده مهمتریت اقدامات پیش رو است. همچنین از دیگر برنامه های شرکت این است که با توجه به وضعیت جنگ زده کشورهای همسایه صادرات به این مناطق افزایش یابد.

داستان آمارها

در بخش مهم این نشست مدیرمالی شرکت گلدشت نمونه اصفهان ارقام مربوط به سرمایه شرکت، سود پیش‌بینی‌شده و دیگر آیتم‌های مهم موجود در صورت‌های مالی این شرکت را تشریح کرده و گفت : سرمایه شرکت در سال مالی 94 بالغ‌ بر 100 میلیارد ریال و سود محقق شده آن 625 ریال بود که با افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت، سرمایه آن در سال مالی 95 به 200 میلیارد ریال افزایش‌یافته و سود پیش‌بینی‌شده آن به ازای هر سهم برای سال مالی 95درحدود 262 ریال برآورد شده است.

تصویری از “زگلدشت”

شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان درگروه زراعت و خدمات وابسته درج‌شده و دومین شرکتی است که در این گروه بخشی از سهام آن در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می شود. سرمایه گذاری تامین با 99 درصدسهام ،صبا تامین 100 هزار سهم و کشت و دام فوکا نیز با 100 هزار سهم از جمله سهامداران این شرکت هستند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.