به گزارش روابط عمومی شرکت گلدشت نمونه اصفهان، فاز اول واحد دامداری شش هزار رأسی دلفان با سرمایه گذاری بالغ بر 2،400 میلیارد ریال، مورخ ۲۳ بهمن ماه 1402 و با حضور جناب آقای دکتر سید صولت مرتضوی، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری رسید.

این واحد دامداری ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰ تن شیر خام را دارد که با راه اندازی آن برای 130 نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود. جناب آقای دکتر محسن محمدی، مدیریت محترم عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین در ابتدای برگزاری مراسم گفت: به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یوم الله 22 بهمن، پروژه های توسعه ای دامپروری این هلدینگ در استان های آذربایجان غربی (دامداری 6000 راسی ماکو)، همدان (دامداری 6000 راسی درگزین) و لرستان (دامداری 6000 راسی دلفان) افتتاح خواهند شد که از اهداف کلان بهره برداری از این واحد ها می توان به ایجاد اشتغال پایدار همگام با ارتقاع سطح دانش صنعتی کشور، ایجاد بهره وری و سودآوری سبد دارایی های شستا، تامین شیر و گوشت مورد نیاز واحدهای پروتئینی و استفاده بهینه از اراضی منطقه از طریق مدیریت علمی و کشت علوفه اشاره نمود.

وی افزود با توجه به اینکه تا کنون کل سرمایه گذاری احداث واحدهای دامپروری مذکور از محل منابع داخلی هلدینگ صنایع عمومی تامین انجام شده است، تخصیص تسهیلات جهت تکمیل ظرفیت این واحدها مورد انتظار می باشد. استاندار لرستان در آئین بهره‌برداری از این واحد دامپروری گفت: این طرح در منطقه کم برخوردار راه‌اندازی شده و اکنون این دامداری دو هزار رأس دام دارد. فرهاد زیویار با بیان اینکه واحد‌های لبنی استان لرستان با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، افزود: این بهره برداری‌ها همزمان با سفر وزیر محترم کار، موجب امیدواری مردم می‌شود و ارتقای وضعیت فعلی را به دنبال خواهد داشت. وی با بیان اینکه ارتقاء و توسعه فازهای بعدی دامداری دلفان در دستور کار قرار دارد، افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک پاسارگاد، ۲۰۰ میلیارد ریال از محل رونق تولید و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استان برای توسعه این واحد پیشنهاد شده است که امیدواریم زمینه لازم فراهم شود. وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز که برای افتتاح این واحد دامپروری به شهرستان دلفان آماده بود گفت: نرخ بیکاری در برخی استان های کشور از چهار تا ۶ درصد کاهش یافته که این امر بیانگر همت دولت برای رفع مشکلات مردم است و طی ۲ سال گذشته بیشترین اشتغال در کشور ایجاد شده است. خشکسالی چند ساله گذشته و بی تدبیری در دوران قبل مشکلاتی را ایجاد کرد و زمانی که وارد این دولت شدیم با کاهش شدید سرمایه‌گذاری در کشت و صنعت و دام و طیور مواجه بودیم.

همچنین بخش قابل توجهی از دام کشور در طی سال های 1398 تا ۱۴۰۰ از چرخه تولید خارج شده بود. سید صولت مرتضوی این امر را یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت و لبنیات عنوان کرد و افزود: ناترازی های حوزه های مختلف از جمله گوشت و لبنیات درحال برطرف شدن است که در این راستا تکمیل طرح های نیمه تمام در دستورکار قرار دارد. وی ادامه داد: اکنون ۱۴ طرح با ۳۳ هزار راس گله دامپروری سنگین، ۱۸ هزار راس دام مولد و تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن شیر در کشور در حال اجرا است که امروز سه طرح به بهره‌برداری رسید و تا سال ۱۴۰۵ نیز ظرفیت تولید شیر به ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید. وی همچنین اضافه کرد: در سفر اول رییس‌جمهور به لرستان تصمیمات مطلوب و مناسبی گرفته شده، به اندازه هشت ساله گذشته اعتبار تخصیص یافته و طرح های مختلف درحال اجرا است همچنین در دهه فجر امسال طرح های مختلفی در کشور به بهره‌برداری رسید. وی یادآور شد: برخی از سرمایه گذاری ها صرفاً به منظور بازدهی ریالی اجرا نمی‌شود بلکه ایجاد فرصت شغلی و امنیت غذایی از اهداف بهره‌برداری از این طرح ها می‌باشد.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.