احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف نرخ شیرخام پس از ماه ها کش و قوس به باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به نامه وزیر جهاد کشاورزی به روحانی و پیشنهاد افزایش نرخ شیر خام بر پایه ۱۷۰۰ تومان،این نرخ به تصویب نرسید چرا که روحانی با افزایش بیش از ۱۰ درصد مخالف بود.

وی افزود: افزایش ۹ درصدی نرخ خرید شیرخام از دامدار به تصویب رسید که در نهایت این نرخ پس از امضای وزرا ابلاغ خواهد شد. نرخ ۱۵۷۰ تومان برای خرید هر کیلو شیرخام از دامدار به تصویب رسیده و با ابلاغ این مصوبه دیگر دامدار زیانی را متحمل نخواهد شد.

این مقام مسئول متوسط قیمت کنونی هر کیلو شیرخام از دامدار را ۱۳۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: با اجرای مصوبه جدید در روزهای آتی، دامداران در فروش هر کیلو شیرخام ۷ تومان سود خواهند کرد.

مقدسی در پاسخ به این سوال که درصد افزایش قیمت لبنیات چقدر است؟ توضیح داد: اگرچه قیمت لبنیات متناسب با نرخ ۱۵۷۰ تومان افزایش خواهد یافت،اما درصد دقیق را نمی توان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه خرید توافقی شیرخام همچنان استمرار خواهد داشت افزود: با وجود آنکه دامداران همیشه مورد بی مهری صنایع لبنی هستند، بنابر دستور وزیر جهاد خرید توافقی شیر خام ادامه دارد چرا که این محصول کالای بسیار حساسی است .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.